
Nieuwsbrief
Blijf op de hoogte van al het nieuws rondom Munsterhuis Sportscars en Ferrari door u aan te melden op onze nieuwsbrief.
Goudstraat 31 – 49
7554 NG Hengelo
€ 359.500,-
bouwjaar
2022
kilometerstand
15.844 km
brandstof
Hybride
transmissie
Automaat
Beleef de nieuwe 120° V6 motor in combinatie met een plug-in hybride elektromotor. 819 pk adrenaline die het rijgenot herdefinieert.
De prestaties zijn dan ook om van te likkebaarden. Ondanks dat de auto alleen achterwielaandrijving heeft, kan de 296 GTB in 2,9 seconden naar de 100 km/u sprinten. De topsnelheid bedraagt ‘meer dan 330 km/u‘. Van 0-200 km/u sprinten is alsnog bloedsnel: 7,3 seconden. Een rondje op Ferrari’s testbaan (Pista di Fiorano) duurt slechts 1:21 minuten en daarmee is de 296 GTB sneller dan de F8 Tributo die een 720 pk sterke V8 heeft, maar geen elektromotor. Dankzij die elektromotor kan de 296 GTB ook eventjes elektrisch rijden, zo’n 25 kilometer.
Exportprijs is € 295.000,- excl. BTW/BPM
De V6 is voorzien van twee turbo’s en in totaal twee elektromotoren die het gecombineerde motorvermogen op 819 pk brengen. Dankzij dit enorme motorvermogen accelereert de Ferrari 296 GTB van 0-100 in 2,9 seconden en in slechts 7,3 seconden van 0-200 kilometer per uur. De topsnelheid bedraagt een indrukwekkende “meer dan 330 kilometer per uur”. Daarnaast kan de Ferrari 296 GTB zo’n 25 kilometer vol elektrisch rijden.
De techniek is om je vingers bij af te likken maar het is niet alleen de techniek die de Ferrari 296 GTB tot een uiterst begeerlijke auto maken maar ook het uiterlijk. De Ferrari 296 GTB is een volledig nieuw ontwerp dat niet alleen uiterst sierlijk is maar ook krachtig overkomt. De auto is heerlijk geproportioneerd en nodigt direct uit om in te stappen en vele uren te gaan rijden.
Dit exemplaar is nieuw door ons besteld en met zorg samengesteld. Voor het uiterlijk hebben we gekozen voor een “Extracamponario” kleur namelijk: Rosso Imola, Het interieur is bekleed met prachtig Nero leder. De auto is verder voorzien van een aantal fraaie opties. Zo heeft deze Ferrari 296 GTB onder andere de beschikking over: zwarte remklauwen. Titanium wielbouten, carbon inserts in de voorbumper, gesmede mat diamond velgen, zijn de motorafdekkingen can carbon fibre, is de auto uitgerust met het AFS systeem, een neuslift, parkeercamera achter, Ferrari Shields, zelfdimmende spiegels, parkeersensoren achter, parkeercamera voor, rode stiksels, zwarte keramiek sierstukken, volledig elektrisch verstelbare sportstoelen, draadloze telefoonlader, met leder beklede hemel, premium Hi-Fi, Apple CarPlay, carbon fibre dashboard inleg, carbon fibre instaplijsten, carbon fibre bagageafdekking, carbon sierlijst onder de voorruit en is de sleutel uitgevoerd in carbon.
Het dashboard is verder volledig in lijn met de meest moderne Ferrari’s. Het hele instrumentarium is digitaal, de bijrijder heeft de beschikking over een infodisplay en ook de ergonomie is perfect voor elkaar. De Ferrari 296 GTB is vanaf de introductie een schot in de roos gebleken. De auto rijdt perfect en staat synomiem voor puur rijplezier. Hoewel het motorvermogen van 819 pk bijna intimiderend kan overkomen is dat echt niet nodig. De auto laat zich zo eenvoudig en zo heerlijk soepel rijden dat het u weinig moeite zal kosten de grenzen van de auto te benaderen. Bent u eenmaal aangekomen bij de grens dan reageert de 296 GTB uiterst voorspelbaar. Het zal deels een verklaring zijn voor het feit dat de 296 GTB op het circuit van Fiorano sneller is dan de F8 Tributo. Komt u dan thuis na een lange dag met ultiem rijplezier, kunt u de laatste kilometers elektrisch afleggen zonder de buren wakker te maken. Kortom, een Ferrari 296 GTB is zoals zoveel van de moderne modellen uit Maranello een uiterst veelzijdige auto. De Ferrari 296 GTB tilt dankzij de hybride aandrijflijn het niveau nog hoger en zet de benchmark voor hoe een moderne sportauto hoort te rijden. De 296 GTB is een auto voor de serieuze rijder die de laatste stand der techniek op waarde weet te schatten en geniet van de ultieme veelzijdigheid van deze fabuleuze aandrijflijn, verpakt in dat beeldschone ontwerp.
Kenteken | P-455-XN |
Carrosserie | Coupe |
Bouwjaar | 2022 |
Kleur | Rosso Imola (rood metallic) |
Brandstof | Hybride |
Energielabel | Onbekend |
Transmissie | Automaat |
Bekleding | Leder |
Aantal cilinders | 6 |
Aantal deuren | 2 |
Afmetingen in cm (L B H) | 457 X 196 X 119 |
BTW/Marge regeling | BTW is aftrekbaar |
Cilinderinhoud | 2992 CC |
Datum deel 1a | 27-06-2022 |
Gewicht | 1635 Kg |
Motorinhoud | 3.0 Liter |
Onderhoudsboekjes | Dealer onderhouden |
Verbruik per 100 km | 6,4 Liter |
Achterspoiler | Elektronisch Sper Differentieel |
Alarm klasse 1(startblokkering) | Lichtmetalen velgen 20" |
Anti Blokkeer Systeem | Oplaadmogelijkheid |
Anti doorSlip Regeling |
De opties zijn:
Onze showroom
Goudstraat 31 – 49
7554 NG Hengelo
Blijf op de hoogte van al het nieuws rondom Munsterhuis Sportscars en Ferrari door u aan te melden op onze nieuwsbrief.