
Nieuwsbrief
Blijf op de hoogte van al het nieuws rondom Munsterhuis Sportscars en Ferrari door u aan te melden op onze nieuwsbrief.
Goudstraat 31 – 49
7554 NG Hengelo
€ 314.950,-
bouwjaar
1989
kilometerstand
518 km
brandstof
Benzine
transmissie
Handgeschakeld
Het 328 GTS-model, samen met het vaste dakmodel 328 GTB, vormden de laatste ontwikkelingen van de ongeblazen transversale V8-motor met 2 stoelen. De 328 cijfers in de modeltitel verwees naar de totale cilinderinhoud van de motor, 3,2 liter, en 8 voor het aantal cilinders. Het nieuwe model werd geïntroduceerd op de Salon van Frankfurt in 1985 naast de Mondial 3.2.
De Ferrari 328-serie is volgens de kenners één van de meest bruikbare en goed rijdende Ferrari’s uit de jaren ’80. De distributie kan worden vervangen zonder de motor uit de auto te laten zakken en dankzij de 3,2 liter motor heeft de Ferrari 328 het vermogen dat de Ferrari 308 net tekort kwam. Dit exemplaar betreft een zogenaamde Ferrari 328 GTS of voluit: 328 Gran Turismo Spider. De typenaam 328 komt tot stand door de 3,2 liter grote V8 motor. Dit exemplaar werd nieuw geleverd in Duitsland in 1989 en heeft nog maar 518 kilometer gereden. Het is een ware tijdcapsule. Het komt maar zeer zelden voor dat u heden ten dage een nieuwe Ferrari 328 GTS kunt kopen. Kortweg is het de ultieme auto voor de persoon die in 1989 ofwel vergeten is een Ferrari 328 GTS te kopen ofwel destijds nog niet vermogend genoeg was om zo’n auto aan te schaffen. Het is daarnaast een zéér interessante auto voor de serieuze Ferrari verzamelaar.
Hoewel er amper met de auto is gereden heeft de eerste eigenaar wel een zeer fraaie en erg aantrekkelijke Ferrari 328 GTS samengesteld. Voor de lak werd gekozen voor het tijdloze Rosso Corsa en de binnenzijde werd bekleed met zwart leder. De staat van de auto laat zich niet anders omschrijven dan als in nieuwstaat verkerend. Het plaatwerk is prachtig, de passingen zijn overal volledig gelijk en ook de kunststof delen van de carrosserie verkeren in topconditie. De wielen zijn vanzelfsprekend volledig vrij van beschadigingen en zien er uit om door een ringetje te halen.
Het interieur is al niet veel anders. Van het leder op de stoelen tot de deurpanelen, tot de bedieningselementen. Alles verkeert in nieuwstaat en is amper gebruikt. Het leder is heerlijk mat, de tapijten zijn volledig nieuw en ook de knoppen op het dashboard zijn allen vrij van gebruikerssporen. Het is een tijdcapsule in optima forma.
Een beeld dat volledig wordt onderschreven door een blik in de motorruimte. De motor ziet er eveneens volledig nieuw uit en ook alle aanbouwdelen zien er nog net zo fraai uit als op de dag dat ze fabriek verlieten. Van de staat waarin de krimplak op het inlaatspruitstuk zich bevind tot aan de kleppendeksels van de V8, alles is in nieuwstaat omdat het nooit is gebruikt.
De toekomst van deze Ferrari is dan ook volledig aan u. Blijft de auto onderdeel uitmaken van een collectie en blijft haar originaliteit gewaarborgd of laat u de auto van een volledige service voorzien om eindelijk te beginnen aan de reis zoals de ontwerpers in Maranello die bij de totstandkoming van de auto voor ogen hadden?
De auto wordt geleverd inclusief de originele gereedschappen, boordmap en service geschiedenis. Kortom, een Ferrari 328 GTS zoals u er waarschijnlijk geen tweede kunt vinden. Een auto die op een kruispunt in haar leven is beland waar u mag kiezen hoe de toekomst eruit ziet. Hoewel geen gemakkelijke keuze is er wel één voordeel: u kunt alleen maar tot een goed besluit komen.
Kenteken | 80070 |
Carrosserie | Cabriolet |
Bouwjaar | 1989 |
Kleur | Rosso |
Brandstof | Benzine |
Energielabel | G |
Transmissie | Handgeschakeld |
Bekleding | Leder |
Aantal cilinders | 8 |
Aantal deuren | 2 |
Afmetingen in cm (L B H) | 4255 X 1730 X 1128 |
BTW/Marge regeling | BTW is niet aftrekbaar |
Cilinderinhoud | 3185 CC |
Datum deel 1a | 23-02-1989 |
Gewicht | 1290 Kg |
Motorinhoud | 3.2 Liter |
Onderhoudsboekjes | Dealer onderhouden |
Vermogen | 270 pk (199 kw) |
Wij verkopen deze nieuwe Ferrari 328 GTS voor onze klant. Het 328 GTS-model, samen met het vaste dakmodel 328 GTB, vormden de laatste ontwikkelingen van de ongeblazen transversale V8-motor met 2 stoelen. De 328 cijfers in de modeltitel verwees naar de totale cilinderinhoud van de motor, 3,2 liter, en 8 voor het aantal cilinders. Het nieuwe model werd geïntroduceerd op de Salon van Frankfurt in 1985 naast de Mondial 3.2.
Het 328-model presenteerde een verzachting van het wigprofiel van zijn voorganger, met een opnieuw ontworpen neus die een meer afgeronde vorm had, wat werd gecomplementeerd door een vergelijkbare behandeling met het achterscherm. De gereviseerde neus- en staartsecties waren voorzien van carrosseriekleurige bumpers die integraal deel uitmaken van de zijpanelen, die het werk weergaven dat gelijktijdig werd uitgevoerd om de Mondial 3.2-modellen te presenteren, waarmee ze ook een vergelijkbare radiatorrooster en de lay-out van de voorlichtconstructie deelden. Alle acht cilinderauto's in het assortiment hebben dus een redelijk uniforme voor- en achterzijde gedeeld, wat een homogeen gezinsbeeld oplevert. De luchtafvoerroosters achter de uitschuifbare koplampunits op de 308-serie verdwenen, gekoppeld aan een toename van de afmeting van het ventilatierooster voor de voorste radiatorrooster, dat was geïntroduceerd op de 308 Quattrovalvole-modellen, terwijl een nieuwe stijl en positie van de deurvanger ook werd verstrekt.
Servicegeschiedenis, boeken en reparatiekits zijn bij de auto.
Deze auto werd oorspronkelijk afgeleverd in Duitsland en is in nieuwstaat.
Onze showroom
Goudstraat 31 – 49
7554 NG Hengelo
Blijf op de hoogte van al het nieuws rondom Munsterhuis Sportscars en Ferrari door u aan te melden op onze nieuwsbrief.