Nieuwsbrief
Blijf op de hoogte van al het nieuws rondom Munsterhuis Sportscars en Ferrari door u aan te melden op onze nieuwsbrief.
Goudstraat 31 – 49
7554 NG Hengelo
€ 99.950,-
bouwjaar
1998
kilometerstand
97.823 km
brandstof
Benzine
transmissie
Handgeschakeld
Open sportwagens zijn een integraal onderdeel van de Ferrari-traditie: de eerste Ferrari die ooit werd gebouwd, was in feite een open sportwagen: de 125 S. De door Pininfarina geschreven lijnen van de F355 Spider werden met 1.800 uur in de windtunnel aangescherpt. Het resultaat combineert met succes de elegantie en aerodynamica van de F355 Berlinetta met rijden in de open lucht.
Voor het eerst op een Ferrari werd de halfautomatische soft top elektronisch aangedreven. De geavanceerde V8-motor met 5 kleppen per cilinder garandeerde topprestaties in zijn klasse. De eerste Ferrari ooit gebouwd was een open dak.
Spinnen hadden altijd een heel speciale en vitale plaats in het hart van Enzo Ferraris en later in dat van het bedrijf zelf. De inspiratie achter elke Ferrari-spin is een mix van echt sportieve techniek en de sensatie van open rijden.
De F355 Spider bracht deze geest naar een geheel nieuw niveau door de bekende prestaties van de berlinetta en de GTS te combineren met een buitengewoon efficiënte, elektronisch bediende halfautomatische softtop.
De factoren die de F355 tot zo'n succesvol model maakten, zorgden ervoor dat de overgang naar de Spider in Pininfarina-stijl ongewijzigd bleef: een zeer elastische motor van 380 pk met vijf kleppen per cilinder, 109 pk/liter specifiek vermogen, 4,7 seconden 0 bij 100 km/u sprinten en 37 Kgm koppel.
De tweezitter F355 Spider had een carrosserie van staal en aluminium. De styling was gevormd rond een aerodynamisch streng ontwerp met een onderplaat over het hele lichaam die was ontworpen om de neerwaartse kracht (Cl) tussen de twee assen te verdelen.
De cabine is ontworpen met zowel veiligheid als rijplezier in het achterhoofd. De stoelen en bekleding waren van Connolly-leer. Composiet racestoelen waren ook te bestellen. Het chassis was een stalen monocoque met een stalen buisvormig subframe achter voor de motorophanging. Zowel de voor- als de achterwielophanging maakten gebruik van onafhankelijke draagarmen van ongelijke lengte en schroefveren over met gas gevulde telescopische elektronische dempers met twee standen. De auto heeft ook stabilisatorstangen.
De besturing was tandheugel met stuurbekrachtiging en optionele mechanische versnelling. De remmen hadden zelf ontluchtende schijven en uitsluitbare ABS ATE. De 18” velgen waren van magnesium.
De 3496 cc 90° V8 middenachter was in de lengterichting gemonteerd en leverde 380 pk, wat hem een specifiek vermogen van 109 pk/l opleverde. Distributie was door middel van dubbele bovenliggende nokkenassen met vijf kleppen per cilinder. De drijfstangen waren van titanium, terwijl de besturingseenheid de Bosch M5.2 was. Dry-sump-smering en een zes versnellingsbak plus een omgekeerde mechanische versnellingsbak maakten het plaatje compleet, samen met een droge enkelvoudige plaatkoppeling.
Kenteken | 111568 |
Carrosserie | Cabriolet |
Bouwjaar | 1998 |
Kleur | Rosso Corsa |
Brandstof | Benzine |
Energielabel | G |
Transmissie | Handgeschakeld |
Bekleding | Leder |
Aantal cilinders | 8 |
Aantal deuren | 2 |
Afmetingen in cm (L B H) | 4250 X 1900 X 1170 |
BTW/Marge regeling | BTW is niet aftrekbaar |
Cilinderinhoud | 3496 CC |
Datum deel 1a | 10-07-1998 |
Gewicht | 1465 Kg |
Motorinhoud | 3.5 Liter |
Onderhoudsboekjes | Dealer onderhouden |
Vermogen | 379 pk (279 kw) |
We kijken ernaar uit u weer te mogen verwelkomen op vrijdag 10 mei!
Blijf op de hoogte van al het nieuws rondom Munsterhuis Sportscars en Ferrari door u aan te melden op onze nieuwsbrief.